BATIBOUW 2.0 op de rails, ondanks invloed coronacrisis
BATIBOUW, de grootste bouw- en verbouwbeurs van het land, sloot zondagavond de deuren. In totaal vonden 187.000 bezoekers de weg naar Brussels Expo. De vernieuwde editie kon op heel wat enthousiasme rekenen van zowel bezoekers als exposanten. De beurs lag zelfs op koers voor een lichte stijging van het aantal bezoekers, maar de invloed van de Corona-crisis werd uiteindelijk toch voelbaar, vooral in het laatste weekend.
" Aan die bijzondere omstandigheden konden we weinig veranderen,” stelt Frédéric François, algemeen directeur van FISA. Toch onthoudt hij vooral de positieve signalen: “Op woensdag eind van de dag lag het totale aantal bezoekers nog een procent hoger dan vorig jaar. We zagen toen volop het effect van een aantal belangrijke aanpassingen die we dit jaar aan de beurs hebben gemaakt. "
Zo werd de duur van de beurs ingekort van elf naar negen dagen. Voor de professionals was er een nieuwe formule met aparte vakbeurzen op woensdag en vrijdag, waardoor er dit jaar bijna 4% exposanten bijkwamen. Ook aan de openingsuren werd gesleuteld. Tijdens de week startte de beurs later en bleef ze langer open. Zo werd het bezoekers makkelijker gemaakt om BATIBOUW na het werk te bezoeken.
" De editie 2020 was een echt succes voor ons”, zegt Yves Sottiaux, commercieel directeur bij VELUX. “De aanpassing van de openingsuren werd geapprecieerd door zowel de bezoekers als onze medewerkers. De bezoekers kwamen goed geïnformeerd en met een duidelijk doel voor ogen naar onze stand. BATIBOUW vernieuwde dit jaar en moet op dit spoor verdergaan "
Ook voor Geert Standaert, directeur bij Viessmann, was BATIBOUW 2020 een geslaagde editie. " Vooral het openingsweekend van de beurs was zeer succesvol, we hadden meteen honderden interessante leads, maar ook daarna bleven we heel wat geïnformeerde bezoekers op onze stand ontvangen. "
“ BATIBOUW is een unieke beurs in Europa, waarbij alle bouw- en verbouwsectoren aanwezig zijn,” onderstreept Damien Vanden Dael, afgevaardigd bestuurder bij FACQ. “Wij gebruiken het volop als een platform om de bezoekers te inspireren. De aanpassingen aan de beurs, met meer focus op beleving en een inkorting van het aantal dagen, zien wij als een heel positieve evolutie. We rekenen erop dat in 2021 op hetzelfde inspirerende elan wordt verdergegaan. ”
De bezoekers werd bovendien veel meer aangeboden dan enkel interessante stands van exposanten. Denk bijvoorbeeld aan de advieszone, waar renovatieplannen concreter gemaakt werden. Ook de nieuwe inspiratiezone, waar vier volledig uitgeruste woningen van verschillende oppervlaktes te bewonderen waren, werd fel gesmaakt. Een on-site enquête in opdracht van FISA* wees uit dat niet minder dan 84% van de bezoekers BATIBOUW in hun omgeving zou aanraden. “BATIBOUW 2.0 zit dus goed op de rails, stelt Frédéric François. Wij gaan met veel enthousiasme verder en kijken nu al uit naar de editie 2021!”
Philippe Lhomme, voorzitter van FISA, concludeert met zijn eigen woorden: “ Ik wil graag de hele ploeg bedanken. Zij hebben met professionalisme en toewijding bijgedragen aan de organisatie van de complexe beurs die BATIBOUW is. Om dit team verder te versterken, heb ik het genoegen de komst van Frédéric Devos – huidig marketing manager bij Hansgrohe België – bij FISA aan te kondigen. Hij zal de rol vervullen van directeur van de beurs BATIBOUW, onder de supervisie van Frédéric François, algemeen directeur van het geheel van de door FISA georganiseerde beurzen. "
BATIBOUW 2021 vindt plaats van 27/02/2021 tot en met 07/03/2021
*On-site enquête in opdracht van FISA, gerealiseerd door het agentschap Wide & Listen, in samenwerking met verschillende exposanten.
- Aangemaakt op .