Skip to main content

Duurzaam en betaalbaar? Yes, please!

[widgetkit id="1073" name="jansen"]

De drive naar meer duurzaamheid is onstopbaar. Ook binnen de bouwsector. Natuurlijk brengt de switch naar duurzame materialen, modulaire systemen en minder waste een hoop extra uitdagingen met zich mee. Die challenges kunnen voor sommige bedrijven een struikelblok vormen, iets waar Jansen the Building Company zijn klanten graag bij helpt. 

Jansen the Building Company zet  voluit in op duurzaamheid en gaat daarbij nog een stapje verder. Want door hun focus op comfort kijkt dit bedrijf niet alleen naar de impact op het milieu, maar houdt het ook rekening met de beleving van mensen, of het nu gaat om medewerkers, bezoekers of klanten. De keuze van Jansen the Building Company voor een comfort-as-a-service businessmodel sluit hier naadloos bij aan. Ze rollen dit model nu voor twee van hun afdelingen uit: KAY en Maars Jansen Living Walls. 

Systeemwanden voor vandaag én morgen

‘Modulaire wanden zijn hot. Ze bieden een ideale oplossing om flexibiliteit te integreren in elk ontwerp zodat het beantwoordt aan de eisen van vandaag en morgen’, vertelt Philippe Rosseel. ‘Met ons assortiment aan systemen en afwerkingen bieden we voor bijna elke vraag een antwoord.

Thema’s zoals circulariteit maar ook the new way of working zijn bij deze vragen actueler dan ooit. Al lijken het uiteenlopende thema’s, toch hebben ze één ding gemeen: ze eisen een transformatie van kantoorruimtes. Bij Maars Jansen Living Walls zijn we ervan overtuigd dat beide onderwerpen hand in hand kunnen gaan. Met ons design focussen we op ruimtes waar mensen met plezier vertoeven, en met ons productieproces bouwen we die omgeving op een duurzame wijze. Dat doen we met de juiste materiaalkeuze, aandacht voor recyclage én de  recuperatie van grondstoffen en hulpstoffen tijdens het productieproces. 

Klanten zoals het BIM (Brussels Instituut voor Milieu) en recent het WTCB hebben die insteek goed begrepen en kiezen vol vertrouwen voor onze oplossingen. Het is voor hen dé manier om in te zetten op circulariteit en duurzaamheid.’

Naar een betaalbare maandelijkse formule

‘We hebben met onze klanten een langdurige relatie. Ze kiezen voor onze oplossingen omwille van het design en de flexibiliteit maar ook de kwaliteit en service die we bieden. Door regelmatige aanpassingen of onderhoud genieten klanten optimaal van hun wanden’, legt Philippe Rosseel uit. ‘Het is fantastisch dat sommige van onze oplossingen bijvoorbeeld al langer dan twintig jaar mee-evolueren met klanten door af en toe wanden te verplaatsen of aan te passen. Circulariteit is uiteraard belangrijk voor onze wanden, maar het verhaal wordt nog mooier als we de uiteindelijke recyclage zo lang mogelijk kunnen uitstellen zonder in te boeten op het vlak van design of comfort. Het is dan ook logisch dat we ons businessmodel aanpassen aan de levensduur en de langdurige relatie met onze klanten.’

Daarom slaat Jansen the Building Company met zijn comfort-as-a-service formule een nieuwe weg in. Het lineaire model (make - sell - use - waste) gooien ze overboord om voluit te gaan voor een circulaire aanpak waarbij de klant maandelijks betaalt voor het resultaat: flexibiliteit, comfort en service gedurende de looptijd. 

Een duurzaam KAY-klimaatplafond voor iedereen 

‘Naast koeling en verwarming spelen onze plafonds een belangrijke rol op het vlak van bijvoorbeeld verlichting en akoestiek. Functies die traditioneel door verschillende specialisaties vertegenwoordigd werden, integreren we zo in één intelligent product. Natuurlijk maakt dat de installatie en het onderhoud veel gemakkelijker. Met de lancering van comfort-as-a-service nemen we dit onderhoud voor onze rekening én beantwoorden we met onze KAY-klimaatplafonds aan alle vragen van onze eindklanten
en/of markten die de hoogste eisen stellen aan welzijn, performantie, flexibiliteit en duurzaamheid. 

Of anders gezegd: kantoren, ziekenhuizen, zorgcentra, restaurants, hotels … kunnen rekenen op KAY voor hun verwarming, koeling, verlichting, ventilatie en optimale akoestiek’, vertelt Sarai Bervoets, Head of Sales & Engineering van de groep.

Duurzame relatie: check!

‘Naast het verlagen van de financiële drempel van onze high-end klimaatplafonds, halen we de banden met onze klanten meer aan. We evolueren naar een long-term partnership, waarbij we zo veel mogelijk willen ontzorgen: inbegrepen in onze service voor de intelligente plafonds zijn onder andere schoonmaak en onderhoud, en we nemen zelfs de recyclage bij end of life op ons. Stuk voor stuk troeven die onze klanten zoals hotel Van der Valk in Gent overtuigen.

Maars Jansen Living Walls
Philippe Rosseel
Battelsesteenweg 455 b - 2800 Mechelen
www.maarsjansen.be - +32 15 29 48 30

 

Jansen the Building Company / KAY
Sarai Bervoets
Eikenenweg 58 bus 1/2 - 3520 Zonhoven
www.kaysystems.be - +32 11 79 92 00

 

jansen

 

  • Aangemaakt op .